Servis Servis

Ekomak, servis hizmetlerini 20 yılı aşkın süredir devam ettirmektedir. Yetkili servis olabilmek için gerekli olan sertifikasyonlara ölçü aletlerine, makine ve ekipman parkuruna ve her şeyden önemlisi nitelikli ve donanımlı servis personeline sahiptir.

About us

Bakımı Zamanında ve Doğru Yapmanın Faydaları :

Bakımı yapmamanın, yanlış yapmanın veya geç yapmanın olası zararlarından kurtulmuş olunur.

Kompresörün işletme maliyetinin önemli bir kısmı olan elektrik maliyeti, basınç kaybı v.s. sebeplerle artmamış olur.

Kompresörün (belirtilen süre içinde) garantisi devam eder. (Bakım kusuru garanti şartları ihlali demektir.)

Kompresörün (ekonomik) kullanım ömrü uzar. (Kompresörün kullanım/hizmet ömrü kısalır.)

Arıza ihtimali çok azalır. (Günlük kontrollerde kusur fark edilirse sadece kısa bir bakımla, çok uzun süreli arızasız çalışma sağlanır.)

Bakım sebepli iş kazası olmaz. (Kompresörün kullanma kılavuzunda yazılı emniyet tedbirlerinin alınması ve bakım talimatlarına uyulması şartıyla.)

Kompresörün bakımı kompresörün kullanma kılavuzundaki talimatlara göre yapılmalıdır. Belirtilen emniyet tedbirleri alınmalıdır. (İş güvenliği ve işçi sağlığı kurallarına/icaplarına uymak, ekonomik sebeplerden önce gelir.)

Kompresörün bakımı yetkili servise yaptırılmalı ve orijinal yedek parça kullanılmalıdır.

Bu şekilde bakım maliyeti yüksek görünse dahi arıza ihtimali azaldığı için ve bakım garantisi olduğu için işletme maliyeti düşer; yetkisiz kişilerin yanlış ve eksik işlemler yapıp, orijinal olmayan parçalar kullanmasının sebep olacağı arızanın imalatı aksatması (ve hatta iş kazasına sebep olması) da önlenmiş olur.

Bakımı Doğru Zamanda Yapmamanın veya Yanlış Yapmanın Zararları :

Bakımı yapılmayan kompresör arızalanır.

Arıza tamir maliyetine, imalatın aksamasına yol açar. Arıza maliyeti ve imalatın aksama maliyeti oluşur. Ayrıca, oluşan bir arıza parça ömürlerini kısaltabilir, dolaylı olarak başka arızalara yol açabilir.

Bakımın yapılmamasından veya yanlış yapılmasından dolayı oluşan arıza veya fark edilemeyen kusur iş kazasına yol açabilir.

Günlük bakımı (kontrolü) ve haftalık-aylık-yıllık (veya saat periyotlarına göre) bakımı yapılmayan kompresörlerin filtre ve seperatörlerinin tıkanması , basınç kayıpları nedeniyle elektrik sarfiyatının yükselmesine yol açar. Kısılmalar (Kirlenme nedeniyle tıkanıklıklar) çalışma sıcaklığının yükselmesine yol açar bu durumda yağ ömrü ve metal olmayan parçaların ömürleri kısalır.

Yağ bakımı zamanında ve doğru yapılmayan kompresörde yüksek sıcaklık (hararet), tıkanma ve vida grubunda (rulmanlarda, keçede v.s.) tahribat nedeniyle arıza (hasar) oluşur.

Bakımı zamanında ve kompresörün kullanma kılavuzundaki talimatlara göre DOĞRU yapılmayan kompresörlerde emniyet/güvenlik problemi oluşabilir.

Bakımın geç ama doğru yapılması ekonomik zarar yol açabilir. (Gecikme arızaya ve iş kazasına sebep olmazsa!?).

Bakımı yanlış yapmak hiç yapmamak kadar zararlı olabilir (yanlış yağ, yanlış parça kullanmak, yanlış ayar yapmak gibi) …

Motor Vibrasyonu Ölçülüyor :

Ekomak'ın Servis Teknisyenlerine Ve Müşterilerine Tavsiyesi :

Arızalı veya problemli olan parçanın yerini ve durumunu gösteren bir fotoğraf çekip e-maille göndermek, telefonda anlatmaktan daha kolay ve daha doğru çözüm bulunmasını sağlar. Vakit kaybedilmemiş olur.

Fotoğrafla veya görüntü çözünürlüğü yüksek video ile göstermek, çok eski kompresörlerin parça adının ve parça numarasının doğru belirlenmemesinden dolayı yanlış yedek parça istenmesini veya gönderilmesini önlemekte faydalı olur.

Eksiksiz bilgi verildiğinde karmaşık arızalarda doğru çözümün kısa sürede bulunması sağlanır. Aksi takdirde birden çok ihtimal ve kusur arasından tahmin yürüterek vakit kaybedilir. Kompresörün seri numarası, çalışma basıncı, ayarları, durumu, daha önce ne arıza yaptığı, şimdiki arıza belirtileri, hangi şartlarda çalıştığı, çalışma saati, yedek parçaların durumu (orijinal veya değişmiş), solenoid valflerin durumu, çalışma sıcaklıkları v.s. sorulduğu zaman söylenebilmelidir.

Doğru bilgi verilmesi son derece önemlidir. Aksi takdirde yanlış işlem yapılabilir. Tahminlerle gözlem birbirine karıştırılmamalıdır. Servis teknisyeni yardım isterken tahminlerinden çok gözlemlerini anlatarak yardım istemeli ve söyleneni yapıp sonucunu bildirmelidir.